Introductie

Mijn fietsreis naar Rome vorig jaar is ontzettend goed bevallen! Het was de eerste keer dat ik zo lang onderweg ben geweest en de combinatie tussen het sportief bezig zijn, het zien van al dat moois en het ontmoeten van nieuwe mensen werkt toch enigszins verslavend. Na terugkomst uit Italie begon het dan ook snel weer te kriebelen en besloot ik dat ik graag nog een keer zo'n tocht zou willen maken, maar dan wel met een andere bestemming.

Het was alleen helemaal niet zo vanzelfsprekend dat ik dit jaar net als vorig jaar weer de gelegenheid zou hebben om vijf aaneengesloten weken vakantie op te nemen. Vandaar ook dat ik in mei maar een weekje in Engeland ben gaan fietsen, omdat vijf weken vakantie gewoon te onwaarschijnlijk leek. Gelukkig was Engeland ook zeer de moeite waard, hoewel ik daar wel heb geleerd dat je ook té ambitieus kunt zijn.

Door een onverwachte fortuinlijke wending is het echter dit jaar uiteindelijk toch ook weer gelukt om een ruime maand verlof op te nemen. Dat heeft zich pas in de afgelopen twee welen geconcretiseerd, maar ik ben er zeker niet ongelukkig mee en grijp de gelegenheid dan ook graag aan om weer onderweg te gaan :-)

In de komende 5 weken fiets ik daarom vanaf mijn voordeur in Den Haag naar Santiago de Compostela in Galicië! Minstens net zo'n uitgekauwde route als die naar Rome, maar juist omdat zovelen me al voor gingen heb ik er net als naar Rome veel vertrouwen in dat ik er al fietsend wel komen ga. En omdat ik uit de meest onverwachte hoeken de vraag van mensen krijg of ik ook dit jaar weer een blog bij zal houden: bij dezen! Enjoy!

Zo'n 2700km naar Santiago